Mine Space Quote Entry
my ambition ;)
Friday, July 22, 2011
OKAYYYY.

masa kecik-kecik duluuuu, cita cita akuuu adaa banyaaakkkk. tapi yg tak boleh blah, bila time kecik aku nak jadi DOKTOR, BHAHAHA ;D besaq2, BENCI SAINS. damnn kan ? nak buat camna lagiii, masa kecikk tu sbb suka sgt tgk doktor2 pakai baju putih bersihhh jaaaa. jadi polis punn aku pernah idamkan, yeeee laaa, tuu pun pasai baju jugakk ! nasib tak teringin jadi FA. COMFIRM LAWAKKKKK >,<

tapii sekarangg nii dah besaq panjanggg punn banyakkk ambition jugak ! WEHOOOO.

1. ACCOUNTANT
HOYEHHH, aku teringin nak jadi akauntan sejak aku tgk MakTeh akuu. dia kerjaa ala-ala mcm tuuu laa. time Form 3 punnn, akuuu gila jelous tgk senior2 aku belajar akaun ;D sooo, bila dah naik Form 4, mmg dalam otak aku taknak SAINSS la kann -,- BIO, CHEMIST, FIZIK. but, dulu-dulu awal 2010 igt nak ambil Fizik. entah sbb apa ;O bulan 3 hari tuuu, aku pergi Putrajayaaa, Ude aku convo, then, aku ternampak satuuu bangunan " JABATAN AKAUNTAN NEGARA". MashaAllah, akuu masaaa tuuuu termenung jauh, lepas tuuu ummi cakap "kat situu semua org kayakayaaa" Ya Allahh !! menggeletarr lutut akuu tahu ?

2. PHOTOGRAPHER

sepertimana yg andaaa semuaaaa tahuu, sayyaaaa sgt sayangkan CAMERA ! bilaaa pergi kenduri nmpk Photographer yg jenih cameraaa tak boleh nak besaq lagii tuuu, aku rasa mcm nak tampaq2 DIA ! ngekk kann ? anddd, bila nmpk perempuan pgang camera DSLR, aku rasaaaa mcm diaaaaa tuu nk mnunjuk, tgk ! dlm diri aku ni byk sifat hasat dengki, BHAHAHA ;D okayy2, maaf atas sifat buruk aku ni >,<

3. GURU

minta maaf laaa akuu ckp, cikgu2 aku semua kata jangan jd cikgu, sbb byk kerjaa, tp aku nak jd cikgu sbb banyak cuti. YIHAAAA ;D and akuu nak jadi cikgu tadika boleh dakk ? akuu sukaaa sgt budak2 niii. HAHAHA ;D takpun jadi cikgu Darjah 1, kan kan ? ajr dorg ABC, 123, syokk lah. nak jadi Guru Matematik lahhh <3 !

4. ARKITEK

WAHH, akuu teirngin jadi Arkitek sbb Ateh akuu, dia Landscap Designer. ada company sendrik, WAAAAAAA. cepatt jeee boleh kayaa, tau ? nak jadi mcm dia sbb, secara langsung korg akan jadi Photographer sbb kalau nak mereka, kita mesti ada ilham kan ? mcm Ateh aku nii, pergi manaaa pun dia bawak cameraaa diaaaa, seronok kottt. tapi satuu jee laaa. kitaaaaa punyee kerja cantik, DUIT yg dapat pun comfirm CANTIIIKKKK pyeee.





so, apaaa macam ? cita cita akuu tggi, tapiiii... yg no 4 tuu payah sikit nak gapai, sbb.. aku tak amek bidang Lukisan dan Kejuruteraann >,< dulu mmg nak amekk, tapi, dekatt sekolah aku takdaa bidang tuu ;( tapi Its okayyyy, kalau takk dipecahkan ruyung manakan dapat sagunyaaa. Usaha tangga kejayaan kann ? kan ? kan ? tudles ;)









ASSALAMUALAIKUM ;)


Labels: , , , ,



OlderNewer
/>