Mine Space Quote Entry
Gegaran
Thursday, April 12, 2012
Assalamualaikum and Hello :)


harini, aku nk sembang pasal semalam..


smlm, aku tgh seronok ber-tweet sambil menunggu cerita Love Rain and Fashion King loading.. tetiba ada satu gegaran. katil aku bergoyang habisss. aku mmg serious igt org sblh rumah buat hal. sbb dorang tgh renovate rumah. but then, ummi jerit kat aku and dalam pada masa yg sama aku pun tgh menjerit. k, ni means aku dgn ummi menjerit serentak la. haha. actually takde lah menjerit.. AH susah la nak cerita kat hampa ! HAHA !


so, ummi cakap dia ada rasa gegaran.. tak sangka ummi pun igt org sebelah punya pasal. ktorg pun keluar dan tgk rmh sblh. hm.. so, rasanya bukan mereka. aku dgn ummi serentak lagi fikir "GEMPA BUMI" !! and then, aku cepat cepat tgk twitter. fuhhh ! TL bergerak laju beb. semua ckp gempa bumi. aku pun mengesahkan yg mmg aku dgn ummi rasa gegaran tuu. tgk aku tweet "aku rasa gegaran. Ya Allah, gempa bumii !", aku rasa lagi katil aku bergoyang. Ya Allah. ketakutan aku, hanya Allah saja yg tahu. dalam hati, tak pernah berhenti menyebut kalimah "Ya Allah".. 


jadi, aku pun cuba tenangkan diri. muhasabah diri. dan berdoa supaya Allah jauhkan yg buruk daripada kami sekeluarga.. dalam masa org ramai sdg berdoa dan bermuhasabah diri, ade jugak yg ambil kesempatan utk membuat lawak. Ya, kadang kadang lawak tu sgt berguna kpd kita time kita tgh serious/marah/sedih. but then, dalam situasi mcm ni.. benda tu adalah perkara paling "pfffft". Subhanallah. tak takut ke? ha? boleh pulak main main cakap ombak rindu la apa lahh.. haishh.


then, hati pun dah tenang. semua okay. but still ketakutan. cuma taklah TAKUT SANGAT. ketakutan tu hilang sedikit sedikit, dan tinggal sedikit. tiba tiba, gegaran buat kali kedua. MashaAllah. agak lama jugak la.. aku tefikir, macam mana lah agaknya gegaran yg berlaku dekat Acheh tu? Ya Allah.. and smlm jugaklah, aku rajin sgt nk tgk BERITA yoo. and amaran tsunami dikeluarkan.. time tu, aku rasa takut sangat seh. walaupun, aku taklah duduk berdekatan dgn pantai, dahla amaran tsunami tu dijangka setinggi 6meter dan berkelajuan 800km/h. seriously? Ya Allah, kuasa Allah. 


tangan aku terketar ketar. even skrg ni tetibe je dia terketar ketar, haishhh. apa kes tgn aku ni -__- 


so, yang tu je lahh pengalaman yg pertama. aku dpt rasakan kekuasaan Allah. gempa bumi yg berukuran 8.9  Richter dkt Acheh, Indonesia. aku bayangkan tsunami melanda macam tahun 2004. dan aku bayangkan mcm dalam cerita Hafalan Shalat Delisa. Subhanallah. nasib baiklah smlm ummi cuti, kalau tak, aku mesti ketakutan dan risau duk rumah sorang sorang. eh? takkan pukul 5 ummi tak balik lagi? err. kbye ! HAHAHA !



Tudles and Assalamualaikum :o



Labels: ,



OlderNewer
/>